luni, 15 aprilie 2013

Socializarea online



Relaţiile de prietenie de pe reţelele de socializare sunt afectate de creşterea agresivităţii şi lipsei de maniere a  utilizatorilor.

 Reuters prezintă un sondaj efectuat în februarie de către firma VitalSmarts în mediile de socializare de pe internet, în care se arată că 1 din 5 utilizatori ai reţelelor de socializare încheie discuţiile printr-o altercaţie virtuală.

Sondajul efectuat spune că 78% dintre utilizatori semnalează o creştere a agresivităţii şi impoliteţii în discuţiile pe internet. Se observă de asemenea că oamenii sunt mult mai agersivi în discuţiile pe internet decât în cele faţă în faţă.

Pe de altă parte, unul din 5 utilizatori au declarat că şi-au redus relaţiile directe cu persoanele cu care relaţionau direct după ce au stabilit un contact online cu aceste persoane, mai arată sondajul.

“Lumea s-a schimbat, şi o proporţie semnificativă din socializare a devenit online, dar se pare că bunele maniere se reduc prin utilizarea acestui tip de comunicare” a declarat pentru Reuters Joseph Greeny, directorul companiei care a realizat sondajul.

Pew Research Center, care monitorizează evoluţia reţelelor de socializare arată că 67 % dintre americani utilizează reţelele de socializare, mai ales Facebook, iar 50% dintre britanici au cont deschis pe această reţea mai spune Reuters.

Mulţi dintre utilizatori povestesc însă că au probleme cu reţelele de socializare. De exemplu, un respondent al sondajului a declarat că nu a mai discutat 2 ani cu familia sa după ce a postat o fotografie mai jenantă cu sora sa şi a refuzat să o şteargă de pe Facebook.

Este deja celebră situaţtia boxerului britanic Curtis Woodhouse, care, afectat de cuvintele injurioase pe care i le adresa un comentator pe tweeter, a aflat identitatea acestuia şi adresa şi l-a vizitat acasă pentru a-i cere socoteala. Cei doi s-au împacat în cele din urmă, dar cel ce comentase a avut parte de o lecţie despre ce înseamnă să jigneşti alte persoane pe internet.

Se observă în general o mediatizare în creştere a conflictelor de pe reţelele de socializare, mai ales când implică celebrităţi.

Şi relaţiile de serviciu sunt afectate, datorită comentariilor negative făcute pe reţelele de socializare între colegi, se arată în studiul prezentat de Reuters. Oamenii ar trebui să aibă grijă ca discuţiile importante cu alţii să nu fie făcute pe internet, mai ales când există anumite emoţii pe care simt nevoia să le transmită în momentul respectiv, spune Greeny.

Trei reguli ar trebui respectate în primul rând pe reţelele de socializare: evitarea monologurilor, evitarea afirmaţiilor care judecă faptele altor persoane şi evitarea atacurilor personale, mai ales când discuţiile devin prea aprinse.

“Când ai senzaţia că o discutie devine prea aprinsă pe internet, înseamnă că aşa şi este. Opreşte această discuţie în momentul respectiv. Şi dacă vrei să o continui totuşi, încearcă să ai această discuţie faţă în faţă cu persoana respectivă”  declară Greeny în comentariul pentru Reuters.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu